SETELAH KAU PERGI


setiap kali ku berdoa..
buatnya yang pernah menyayangi ku..
setiap itu jugalah baru ku mengenal erti rindu..

dia sentiasa ada sayang pada ku..
tidak pernah terlerai di hatinya..
namun aku...
aku sukar menyayangi nya..
seperti mana sayangnya dia padaku..

mengapa? aku sering tertanya..
tanya pada diriku sendiri..
mengapa sukar ku menerima cinta darinya?
mengapa sukar ku melafazkan sayang padanya?

kejam kah aku??
mendustai segala..
tapi dariku berpura..
dari aku menipu dirinya..
biarlah aku menunjukan
hakikat yang sebenar..
dia tak ku cintai..

setahun telah berlalu..
dia pergi buat selamanya..
dan tak akan kembali..
perginya tanpa di duga..
di saat2 hari kebahagiaan nya..
janji termetri sejak dulu..
hampir tertunai segala..
namun akhirnya
hanya menjadi kenang-kenangan..
dalam kamus hidupku..

abang..


walau aku tidak dapat mencintaimu..
namun aku kan terus mengingatimu..
kan terus mendoakanmu..
hingga akhir hayatku...


Tiada ulasan: