Bahayanye Bagi Aku!!

Asyik dengar cerita dan jadi bahan bualan dari kawan2..tergerak nak pergi tengok sendiri...adakah benar seperti apa yang di ceritakan..dan pada hari tu,aku luangkan masa untuk pergi ke tempat yang di ceritakan.. ternyata benar..aku merasakan memang 100% keadaan ini memang sangat bahaya..apatah lagi situasi tersebut adalah rumah flat..dan kawasan tu memang jelas sentiasa ada yang turun naik kan... keselamatan pastinya menjadi faktor utama..lagi lah bagi kanak2 dan warga emas..

Di mana orang2 perumahan yang bertanggungjawap..tak akan nak di ibaratkan "MATA BUTA TELINGA PEKAK" kot... tak kan kalau dah ada yang menjadi mangsa lagi dalam keadaan tersebut baru nak timbul dan tunjuk serta hulur rasa simpati...ishhhh...

Aku di faham kan juga pernah terjadi seorang kanak2 perempuan lingkungan umur 2tahun pada ketika itu, patah tangan akibat terjatuh di kawasan tangga tersebut...

Dan ada suara yang mengatakan bahawa penduduk telah memohon untuk di perbaiki tiang2 tangga tersebut..dan mereka mngemukakan sebab dengan kejadian yang pernah menimpa kanak2 tersebut..tapi di faham kan pihak tersebut meminta surat rawatan yang berlaku pada kanak2 tu..sebagai bukti...kalau tak ada surat tak boleh buat ke..huhuuu... entah ape2 lah kan...

Berikutan dari suara yang lain pula...ada pihak yang dah datang ukur tiang tangga tu..tapi sampai sekarang masih tak di buat..setakat datang ukur je...hmmmmm...apa pun tak boleh...

Tak tahu nak kata apa lagi...ni ada beberapa gambar yang aku snap..korang tengok dan nilaikan sendri..sejauh mana bahaya nye terutama pada kanak2 dan warga emas... 







5 ulasan:

syuk shusuke berkata...

bahaya kod takde tempat pemegang, kang tergolek ke bawah saje je ??

Harith Iskandar berkata...

hoho bahaya giler.dh la nmpak karat je...mmm xde ssapae yg bg surat ke kt pihak yg berjawib.xleh tunggu lame2 tu

Gadis Desa berkata...

@syuk shusuke ..itulah pasal..lg pun bila pegng besi yg ade tu pn..bergoyang dh besi tu..huhu

Gadis Desa berkata...

@Harith Iskandar ..ketua blog tu dh buat meeting n dah bgitau dengan wakil perumahan..katanye dah ade yg dtg ukur tiang tangga tu tp msih x buat2 smpai la ni..

Muhammad Noor Firdaus iskandar BIn Haji Bashah berkata...

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin.

Hotlink satu

iskandarx[dot]com